Narrative in Cinema – Part II





CinemaSelf Plus – Episode 2

 

روایت در سینما – قسمت دوم 

                

با این که روایت و روایت‌شناسی ریشه در ادبیات داره اما امروزه میشه کاربرد روایت‌شناسی را در شاخه‌های مختلف علمی و هنری دید. سینما اما از ابتدا با مسئله روایت و داستان‌گویی عجین بوده به طوری که درک و شناخت سینما بدون شناخت و تحلیل روایت غیرممکن به نظر می‌رسه.و
در دومین اپیزود از پادکست سینماسلف پلاس، به بررسی سایر عناصر روایی پرداختیم. ساختار روایت رو توضیح دادیم، زمان رو در درون این ساختار کاوش کردیم و نمونه های مناسب و شناخته شده رو در مورد اونها ارائه دادیم.و

با ما همراه باشین.و

 

:فیلم های نام برده شده در اپیزود دوم پادکست سینماسلف پلاس

There Will Be Blood (2007) – Paul Thomas Anderson / Marriage Story (2019) – Noah Baumbach / Seven Samurai (1954) – Akira Kurosawa/ Grizzly Man (2005) – Werner Herzog / 127 Hours (2010) – Danny Boyle / The Salesman (2016) – Asghar Farhadi / Milk (2008) – Gus Van Sant / The Hours (2002) – Stephen Daldry / Cure (1997) – Kiyoshi Kurosawa / A Separation (2011) – Asghar Farhadi / The Phantom Carriage (1921) – Victor Sjöström / Harakiri (1962) – Masaki Kobayashi / The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) – Peter Jackson / Full Metal Jacket (1987) – Stanley Kubrick / Lord of War (2005) – Andrew Niccol / Still Life (1974) – Sohrab Shahid-Saless / Once Upon a Time in Anatolia (2011) – Nuri Bilge Ceylan / Fish & Cat (2013) – Shahram Mokri / Tristana (1970) – Luis Buñuel / Catch-22 (1970) – Mike Nichols / The Godfather (1972) – Francis Ford Coppola / Pulp Fiction (1994) – Quentin Tarantino / Crash (2004) – Paul Haggis / Triangle (2009) – Christopher Smith / Coherence (2013) – James Ward Byrkit / Being John Malkovich (1999) – Spike Jonze / Synecdoche, New York (2008) – Charlie Kaufman / Lost Highway (1997) – David Lynch / 3 Women (1977) – Robert Altman / Close-Up (1990) – Abbas Kiarostami / The Color of Pomegranates (1969) – Sergei Parajanov /

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *